Årsmöte och payandjump

Idag har jag varit på årsmöte på hundklubben jag är med i och sköter hemsidan åt, nämnligen Sommenbygdens BK. En toppenklubb som jag tycker ni ska gå med i om ni har hund🙂 Gå in och kika på hemsidan som jag länkar till här innan och se vad vi har för kurser att erbjuda i vår. När alla avhandlingar var gjorda så blev det räksmörgås och kaffe.
SÅ GOTT! Jag blev så mätt😀 Efter årsmötet åkte jag bara hem och bytte om för att sedan åka till stallet och fixa några saker. Alva och Hampus var redan där och hade mockat och fixat. När jag kom ut var de uppe på klubben och red igenom Lotus. När jag var klar började jag gå upp mot TRK men mötte dem på vägen.
Vädret var så fint på förmiddagen så jag passade på att fota lite.
Världens finaste!
Vädret var riktigt fint idag så Lotus fick vara utan skrittäcke. Måste vara skönt att få lufta rumpan😆

I morgon var det tänkt att vi skulle åka på payandjump men pga EHV-1-smittan och den oroväckande smittspridningen som är runt omkring i landet så avstår vi det. Igår funderade jag på hur vi skulle göra, men var innerst inne rätt klar med vad jag kände tidigt. Jag pratade med Alva om det och vi var överrens. Vi åker inte! Vi vill inte riskera Lotus hälsa eller någon annans häst hälsa i vårt stall. Jag hoppas verkligen att alla runt omkring tänker till nu innan de åker iväg på tävlingar. EHV-1 är väldigt smittsamt och det sprids väldigt lätt och det finns inga vaccinationer mot det. Vaccinationer finns bara mot den sorten EHV-1 som är abortviruset, inte det som sätter sig på hästens nervsystem. Det enda sättet att stoppa EHV-1 är att spridningen dör ut och då finns det inte mycket att välja på än att stanna hemma, vara noggrann med hygien och se till att inte ha samma kläder i olika stall. Nu hoppas jag att vi alla hästägare tar vårt ansvar och gör allt vi kan för att stoppa viruset!

Kram Malin💕
Ps. Glöm inte klicka på hjärtat om ni gillar inläggen 😘 Ds.